Just a short note to show how unschooled the editors and writers at Reuters are. In a piece on an ad taken out by “a Jewish human rights group,” published by Reuters on the evening of January 3rd, the wire service called the Simon Wiesenthal Center the Simon ROSENTHAL Center! Nice going, Reuters!

I suggest you go check it quick because they will be sure to catch the mistake soon…

Jewish group asks U.N. for suicide bombings session

LOS ANGELES (Reuters) – A week after Pakistan opposition leader Benazir Bhutto was killed in a gun and bomb attack, a Jewish human rights group has taken out a full page ad in the New York Times on Friday demanding that the United Nations formally address suicide bombings.

The ad by the Los Angeles based Simon Rosenthal Center features a picture of Bhutto beneath the words “SUICIDE TERROR: What more will it take for the world to act?” and calls on the United Nations for a special session devoted to the issue.

Geeze what a gaffe.


Now THIS is even funnier…

Reuters did, indeed, make their correction around mindnight central time. Yet, they DID NOT ADMIT the mistake we are pointing out here. They did admit some mistake, but they did not admit the Rosenthal/Wiesenthal gaffe.

Here is the correction notice that now sits at the top of the story:

(Corrects spelling of Hier in paragraph 7)

…Yet not a word about the mistake of calling the Simon Wiesenthal Center the Simon Rosenthal Center. But, on the other hand, the Simon Wiesenthal Center is now CORRECTLY noted in the new version of the story! Somehow, Reuters conveniently forgot to notate the correction. So, are they so embarrassed they are trying to pretend it never happened?

Be Sociable, Share!